Twoja baza wiedzy, informacji i inspiracji

Kolor akcentujący w akcji

Na początek zacznijmy od wyjaśnienia czym jest kolor akcentujący w palecie:

Kolor akcentujący w palecie kolorów marki to zazwyczaj jeden konkretny kolor, który jest używany w celu wyróżnienia lub podkreślenia określonych elementów wizualnych. W praktyce, kolor akcentujący wyróżnia się spośród innych kolorów z palety kolorów marki i jest używany strategicznie. Ma za zadanie przyciągać uwagę i podkreślać istotne elementy wizualne na stronie internetowej, w reklamach, opakowaniach produktów czy innych materiałach marketingowych.


Jak możesz wykorzystać kolor akcentujący?
Są różne sposoby:

Na stronie internetowej

Wykorzystaj kolor akcentujący na stronie internetowej w elementach takich, jak: nagłówki, przyciski, czy linki. Pamiętaj jednak, aby te elementy były jednolite z resztą designu.

W social mediach

Stosuj kolor akcentujący w postach na platformach społecznościowych. To pomoże wyróżnić treści marki na tle innych.

W materiałach reklamowych

Włącz kolor akcentujący do wszelkich materiałów marketingowych, takich jak: plakaty, ulotki, banery reklamowe. To zwiększy rozpoznawalność marki.

Na opakowaniach produktów

Jeśli marka oferuje produkty, zastosuj kolor akcentujący w opakowaniach. To pomoże klientom szybko zidentyfikować produkty.

podczas eventów

Wykorzystuj kolor akcentujący podczas organizowania eventów, promocji i innych działań marketingowych. Możesz zastosować go w dekoracjach, gadżetach promocyjnych, czy strojach pracowników.