Krok 1 – Brief
Brief – to pierwszy i najważniejszy krok ze strony Klienta. Rzetelnie wypełniony brief pozwoli nam:
– poznać Twoją markę
– poznać Twoje oczekiwania
– nakreśli wizerunek, który według Ciebie powinna mieć Twoja marka
– określi konkurencję, której się obawiasz
Pamiętaj jednak, że nie zawsze Twoje oczekiwania wizualne pokrywają się z tym, czego potrzebuje Twoja marka.
Po sprawdzeniu przez nas wypełnionego briefu i pełnej akceptacji kosztów ze strony klienta przechodzimy do kolejnego kroku – Formalności związanych z rezerwacją terminu realizacji.
Krok 2 – Formalności
Formalności są niezbędnym elementem do rezerwacji terminu realizacji projektu, ale nie tylko… Umowę podpisujemy, ponieważ:
– ma na celu przekazanie praw autorskich do wykonanego projektu
– daje gwarancję obu stronom o poważnym podejściu do realizacji
– jest potwierdzeniem rezerwacji terminu rozpoczęcia projektu
Ważnym elementem formalności jest również wpłata zadatku. Przedpłata jest dla nas gwarancją, że rezerwowany termin nie zostanie bez pokrycia – czas jest niezwykle cenny. To daje nam informację, że Klient jest w 100% pewny swojej decyzji o współpracy. Po dokonaniu formalności przechodzimy do kolejnego kroku – Analizy marki, czyli pierwszej części projektu identyfikacji wizualnej.
Krok 3 – Analiza
W tym miejscu zaczyna się projekt identyfikacji wizualnej Twojej marki. Analiza to nic innego jak badanie marki, czyli konfrontacja wypełnionego briefu z tym, czego potrzebuje marka.
Analizujemy markę pod kątem:
– jej cech charakteru
– misji i celów
– grupy docelowej
– potrzeb
– pozycji na tle konkurencji
Po dokonaniu formalności przechodzimy do kolejnego kroku – stworzenia Kierunku wizualnego, czyli drugiej części projektu identyfikacji wizualnej.
Krok 4 – Kierunek wizualny
Kierunek wizualny to czas na przedstawienie pierwszych wniosków z analizy marki. Na tym etapie analiza marki zostanie uzupełniona o pierwsze wnioski i propozycję kierunku wizualnego marki. Pracę, którą do tej pory wykonaliśmy, otrzymasz w formie prezentacji, dzięki czemu w przejrzysty sposób poznasz całą prawdę o swojej marce i naszą koncepcję. Po akceptacji zaproponowanego przez nas kierunku wizualnego przechodzimy do kolejnego kroku – projektu Elementów tożsamości wizualnej, czyli trzeciej części projektu identyfikacji wizualnej.
Krok 5 – Elementy tożsamości wizualnej
Elementy tożsamości wizualnej to podstawowe elementy budujące spójny wizerunek Twojej marki:
– paleta kolorów
– logo
– typografia
– elementy graficzne
– styl
Wymienione elementy to absolutne minimum do stworzenia spójnego wizerunku. Ta lista może być dłuższa – wszystko zależy od tego na jak duży pakiet się zdecydowałeś. Opracowane elementy otrzymasz w formie prezentacji – to da Ci pełny obraz stworzonej kreacji dla Twojej marki. Po akceptacji projektu dopełnimy formalności (wpłata pozostałej części kwoty projektu) i przekażemy dostęp do plików. Teraz pozostaje już tylko cieszyć się nową i piękną identyfikacją wizualną i rozpocząć wdrażanie projektu!